Fredag 15. November 2024

PostulatPosten

Pålideligt Usande Nyheder

Pålideligt Usande Nyheder

LinkedIn bygger professionelt alternativ til Twitter

Onsdag, 24. Marts 2021

Kilde: Wikimedia Commons/Nan Palmero

LinkedIn har idag meddelt, at man vil udvikle en alternativ kommunikationsplatform, der sigter efter de velformulerede og højtuddannede brugere.

Ifølge udmeldingen skal den nye platform bruges af akademikere og andre med lange uddannelser, og ikke som Twitter, af den vrede bredde befolkning.

I stedet for, som Twitter, at bruge et udsagnsord som navn går LinkedIn i sin løsning med en specifik fugleart.

Uglen er valgt som logo, da den repræsenterer visdom og lærdom, og selve platformen kommer til at hedde Hooter. Når en bruger laver et opslag vil det således ikke kaldes et tweet som på Twitter, men et hoot. Brugere på platformen vil blive kaldt hooters.

LinkedIn er iøjeblikket igang med at sikre sig domænenavnet, der i øjeblikket peger på en rekreativ hjemmeside i Thailand.

Hos Djøf er man meget positiv over nyheden og glæder sig til se den endelig løsning. Her har man i mange år været mismodig ved at have været tvunget til at bruge Twitter.

- Vores medlemmer er trætte af, at skulle bruge de samme kommunikationsværktøjer, som det blanke flertal. Vi fortjener en positiv særbehandling! Specielt når man tager vore lange skattefinansierede uddannelser i betragtning, udtaler formand i Djøf Maiken Klahphaat.